Top Ad unit 728 × 90

Jak rozpalić pożądanie? (wiedzy)

Jak wyobrażasz sobie szkołę marzeń? Czy wiedza przekazywana Ci od lat w mało kreatywny sposób, wchodzi Ci do głowy równie dobrze, jak wiedza wykładana z pasją?

Od zawsze średnio lubiłam się uczyć. Teraz domyślam się, że jedną z tego przyczyn mogło być moje ADHD, czyli dość swobodnie to ujmując - problemy ze skupieniem uwagi na tym, co trzeba. Podobno podczas wykładu w sprzyjających warunkach, przeciętni słuchacze wynoszą zaledwie 7 % wiedzy. Cieniutko prawda? Jak można zwiększyć ten wskaźnik? Myślę, że Pan Marek Ostrowski  do perfekcji opanował technikę zwracania uwagi na sprawy istotne. I nie mam na myśli jedynie pasji, z jaką przekazuje nam wiedzę podczas wykładów na Varsavianistyce. Chodzi raczej o połączenie pasji z kreatywnością, która niezwykle uatrakcyjnia nam przyswajanie wiedzy. Pan Marek bardzo umiejętnie dobiera nam wykładowców, dzięki czemu w poniedziałek mogliśmy obserwować jak prawdziwa bryła lodu z zamrożonymi weń kamieniami, przejeżdża po prawdziwym torcie upieczonym przez szanowną małżonkę wykładowcy (Jana Dzierżka), symulując procesy zlodowaceń na terenie Warszawy. Natomiast we wtorek na wykład udaliśmy się do warszawskiego ZOO, gdzie na wybiegu dla niedźwiedzi, dyrektor ZOO - Pan Andrzej Kruszewicz, opowiedział o różnych zachowaniach zwierząt, które zazwyczaj są przez nas ignorowane lub nie do końca rozumiane.  TUTAJ można obejrzeć zdjęcia prosto z wybiegu. Nie muszę chyba nikogo przekonywać jak bardzo ciekawe to było przeżycie :)

Czasami ktoś się mnie pyta jak to jest, że ciągle coś mi się przytrafia, przygoda goni przygodę (nie o wszystkim piszę tutaj z braku czasu niestety). A ja sama nie wiem jak to się dzieje. Po prostu mam oczy szeroko otwarte i chwytam wszystko to, co wydaje się ciekawe. Na Varsavianistykę też trafiłam przypadkiem, a że kocham Warszawę całym sercem, a Pan Marek rozpalił we mnie żądzę poznania jej dogłębniej - poszłam na to, co bardzo mnie cieszy. Widać to? ;)

Misie mi niestraszne ;)

W tym wałku za mną chowa się misiom przysmaki :)

A tutaj przy odrobinie pecha można zostać stratowanym przez
wychodzącego niedźwiadka ;)


Jak rozpalić pożądanie? (wiedzy) Reviewed by Dudzinka on 04:40 Rating: 5

4 komentarze:

  1. Ale dawno tu nie zaglądałam! A co do Varsawianistyki to miałam w tym roku wziąć ją jako przedmiot na studiach ale jakoś nie wyszło. Buziaki,
    Madzia

    PS. Ja też znowu bloga prowadzę, ale tak nieoficjalnie ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo ciekawie jak widzisz :) Już lecę na Twojego bloga i dodaję do ulubionych :) Buziaki :)

      Usuń
  2. A tak się ciekawie po tytule zapowiadało... :P

    OdpowiedzUsuń

All Rights Reserved by Dudzinka © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.